De buren! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu De buren! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

De buren!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Juni 2010 | Australië, Sydney

Volwassen zijn en, pfff, werken. Maar volwassen, zo voel ik me een beetje op dit moment. Is dit het dan? Het is best leuk! Wat ik hiermee bedoel is dat ik, naar mijn idee, nu een beetje het werkende leven heb waar ik zo tegenop zag.
Werken door de weeks, ’s avonds wat leren, filmpje, sporten. En doordeweeks leuke dingen doen! Ik heb routine. Niet gedacht dat dat soms best lekker kan zijn. Ik denk zelfs dat ik er klaar voor ben om zo in NL verder te gaan. Baan vinden, fysiotherapeut zijn en nadenken welke richting ik nu echt op wil gaan. Ik ben er klaar voor!
Al verlang ik soms ook echt weer naar dat studentenleventje in A’dam: terrasjes, borreltje hier, borreltje daar, parkje… Het is echt mijn stad geworden! Tijd dus voor de perfecte combinatie volgend jaar. Met alle dierbare mensen eromheen!

Ik ben gisteren verhuisd. Was een beetje een domper nadat mijn ouders waren vertrokken. Back to work in veel lagere temperaturen. Nouja, ’s nachts dan. Overdag is het gelukkig nog prima uit te houden in luchtige kleding en slippertjes. Maar zodra de zon ondergaat en al iets daarvoor… kou! Ik ben het niet meer gewend! En ik was hier niet echt op voorbereid qua kleding meenemen. Dus, alle dikke truien die ik had hier (2) aangetrokken en kleden van John om me heen om proberen warm te worden. Probleem alleen met in het regenwoud wonen is dat het behoorlijk vochtig is en klam, en alles is dus al koud voordat je het aantrekt.
Na lang twijfelen besloten eens rond te vragen. Maarja, wilde ik die toplocatie opgeven voor een beetje meer warmte? Ik heb al 3 weken niet gesurfd dus dat zat wel tegen, maarja, stel dat er opeens weer storm op komst was? Na wikken en wegen besloot ik te vertrekken naar Neil, waar ik in eerste instantie al terecht zou komen. Die avond even naar de buren gegaan om de buurvrouw die voor 2 maanden naar Frankrijk gaat gedag te zeggen en wat was het voorstel: ik kon ook bij hen komen wonen! Weer een deur die openging en dit was natuurlijk de goede keuze. Warmte in huis en daarnaast wonen op dezelfde locatie met de zee en het National Park naast de deur. Gister al mijn spullen gepakt en ‘verhuisd’. Ik slaap in de heerlijke lichte, meisjesachtige kamer van Jennifer. Woon samen met haar 2 zoons. James van 19, weinig thuis. En Jonathan van 22, nu op vakantie. De kat houdt me momenteel gezelschap en is een echte knuffelkat, heerlijk!
En gelukkig heb ik altijd nog mijn gezellige buurman John naast me. Hij had het er moeilijk mee dat ik wegging. Had nog nooit zo’n prettige huisgenoot gehad. Nu wil ik natuurlijk niet slijmen, maar het is wel leuk om te horen! Fijn zo’n buurman.

Ik ben nu ruim over de helft met mijn stage. Het gaat snel. En helemaal deze laatste maand zal vooruit vliegen! Ik heb het super naar mijn zin! Toen ik weer terug was in Noosa moest ik echt flink wennen. Miste iedereen van thuis, had het koud en alle leuke mensen waren vertrokken. Dus wat doe je dan: je op je stage storten! Haha, en zo kreeg ik juist wel weer nog veel meer lol in mijn stage. Ben momenteel al het klinisch redeneren aan het uitwerken per gewricht. Inclusief specifieke testen, rode vlaggen, etc etc. Vind het echt leuk. En de volgende dag kom ik het gelijk weer tegen in de praktijk! Heb afgelopen week een skiprotocol opgezet met Peter wat gepubliceerd wordt in de krant en wintersporttijdschrift (jaja, het ski-seizoen komt er hier aan…). Deze week zijn we bezig met een knieprotocol. Allemaal oefeningen fotograferen met uitleg erbij en zo patiëntenhand-outs maken. Omdat het ook mijn werk is kan ik ook wat meenemen naar huis, altijd handig! En je leert er veel van. Oefeningen bedenken en creatief zijn was nooit mijn allersterkste punt. Nu heb ik echt een heel pakket in mijn hoofd zitten.
Nog een vrolijk moment van afgelopen week: Maandag half zes, laatste patiënt, vriend van Peter. Zweepslag graad II. Peter had geen tijd voor hem dus was ik de verantwoordelijke. Anamnese gedaan, onderzoek, hartstikke duidelijk. Ik had die dag als leerdoel dat ik meer zou gaan uitleggen aan de patiënten. Gek, in Nederland doe je dat automatisch maar omdat engels toch niet mijn eigen taal is vergat ik dat soms. Ik was dus lekker aan het uitleggen waar de zweepslag zat, wat er aan gedaan moest worden, hoe de behandeling er uit zou komen te zien, etc etc. Halverwege zei de patiënt al dat hij vond dat ik duidelijk was en zelfverzekerd, dat hij dit niet altijd meemaakte. Aan het einde van de behandeling had hij het nog even over zijn schouder. Insertie van die en die spier… ik dacht: hè! Ik vroeg of hij soms ook iets medisch deed en jaja, het was een huisarts! Alle uitleg wist hij natuurlijk al, vet grappig, maar wel vet een boost voor mijn zelfvertrouwen!
Ik ga lekker door met stage dus. Wil nog een hoop doen deze laatste weken en ben daarnaast ook nog eens aan het voorbereiden voor mijn portfoliogesprek: druk!

Zit er af en toe een beetje middenin. Wil mijn stage echt zo goed mogelijk doen nu en het gaat lekker, maar ik moet echt door blijven bikkelen. Zo’n korte tijd nog! En daarnaast, wil ik ook van Noosa genieten en ben ik mijn reis aan het voorbereiden in Australië hierna en later met Nathalie! Op dit moment voel ik me echt gelukkig en besef ik heel goed dat dit zo’n goede keuze is geweest. Ik probeer van elk moment te genieten. Grappig hoe je gevoel binnen 2 weken kan veranderen. Van heimwee naar NL en alle lieve mensen daar, naar weer echt mijn draai vinden in Australië. Gelukkig maar!

Afgelopen weekenden heb ik een fietstocht met John en Jennifer gemaakt naar de North Shore, de andere kant van de Noosa River. En, jaja, tromgeroffel, tadaaaaaa: IK HEB EEN KANGAROE GEZIEN! Haha, wat een big deal he. Maar als je 3 maanden in het land van de skippy’s zit en je er geen een ziet, ga je je toch afvragen… Was een mooie tocht, er was niemand op de weg en het was een stralend zonnetje.
Afgelopen weekend was ook leuk. Zaterdag regende het de hele dag en heb ik de LP van Australië er maar eens bijgepakt en een plan gemaakt. Van de week mijn tickets regelen. ’s Middags wat gedronken in de Surfclub waar ik Hayley tegenkwam. Een superleuke meid uit Engeland die een maand in Nieuw Zeeland heeft gereisd, top dat ze weer terug is! En van het weekend komt Nate, maandje Bali, ook weer terug naar Noosa. Ze komen allemaal weer terug ;-) Daarnaast nu leuk contact met Sarah, een Duits meisje. Ik ken haar via Mirthe die haar weer via een patiënt leerde kennen. Ze heeft een Australische vriend en probeert haar draai te vinden in Noosa. Mirthe zit nu helaas in Byron Bay maar gelukkig is daar Sarah nog! Zondag door het National Park naar Sunshine Beach gelopen en haar daar ontmoet (mooi daar!!! Check foto’s). En gisteren is ze hier in mijn nieuwe huis lekker komen eten.
Pluspunt hier is dat ik dus mensen uit kan nodigen! Wat John niet wilde… Ik zie al gezellige dinertjes en filmavondjes opkomen!

Zo dames en heren, dit was een behoorlijk lang verhaal. Hopelijk hebben jullie nu weer een beeld van wat ik allemaal uitspook hier. O, en voor ik het vergeet: ik wil nog even zeggen dat ik het echt heel erg leuk vind al die leuke reacties van jullie! Mailtjes, kaartjes, echt, zo leuk! Heeft me echt doen beseffen afgelopen weken dat hoewel ik aan de andere kant van de wereld zit, jullie toch zo dichtbij zijn! Mis jullie wel… nog even genieten en dan zooooo bijkletsen!

Geniet van het zonnetje!

Nieuwe foto’s zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.nl/lauravanzwieten/AustraliaNoosa

  • 02 Juni 2010 - 10:35

    Pap:

    Eindelijk een keer de eerste die reageert!
    Een prima besluit meisje en fijn dat je het nu weer wat warmer hebt. Al vind ik het natuurlijk wel jammer dat je ons nu niet meer zo erg mist ;-)

    Enne, niet te veel wennen aan dat werkende bestaan hoor, want dat moet je je hele leven nog doen!

    Hou van je.

  • 02 Juni 2010 - 12:22

    Jacqueline:

    Heej Laura,

    gelukkig heb je het nu weer lekker warm! :) Ik kan je foto's helaas niet bekijken, dus dat zal nog even moeten wachten.. erg leuk verhaal weer om te lezen! Het is gek hae, het ene moment wil je zo graag weer even sutderen en leuke dingen doen de hele tijd en het volgende moment wil je je weer op je stage storten en het werkende leven in (met alles wat je hier leert wil je dat in praktijk brengen)... Ik ken dat gevoel ;)

    Heel veel plezier daar nog en ik ga je bijhouden :)

    x Jacqueline

  • 02 Juni 2010 - 14:43

    Mam:

    Heerlijk weer zo'n opgewekt verhaal. Waar een beetje warmte al niet goed voor is.
    Dikke kus.

  • 02 Juni 2010 - 15:58

    Romy:

    Lau ik ben blij dat je helemaal op je plek bent nu :) Had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht!

    En een goede keus wat huisvestiging betreft denk ik zo!!!!!!!

    Jammer van het surfen maar dat komt wel weer en top dat het met je stage zo goed gaat!!

    Spreek je snel!

    xxliefs

  • 02 Juni 2010 - 16:06

    Ryanne :

    Hi Lau,
    Toffe foto's heb je weer:) En een superenthousiast verhaal, op zn Laura's;) Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Geniet die laatste weekjes nog even! En geniet van je 'nieuwe huisje', hihi. Liefs

  • 02 Juni 2010 - 17:41

    Kirsten:

    Heey Lau,

    zo, nu maar weer eens een verhaaltje van jou gelezen ;) Fijn dat je het toch nog steeds naar je zin hebt. Ik snap je gevoel wel hoor, aan de ene kant is het daar allemaal heel tof enzo, aan de andere kant mis je thuis ook wel, heb ik ook!
    En hier is het ook zooo koud 's avonds en 's nachts! En het huis waar wij wonen is totaal niet geisoleerd... maar overdag is het gelukkig over het algemeen wel lekker. Wel belangrijk voor ons, want wij zitten de hele dag buiten te kijken hoe wilde honden poepen ;)

    Veel plezier maar weer verder!

    xxx Kirsten

  • 02 Juni 2010 - 18:38

    Broertje Lief:):

    Hee Zus!

    Ben blij dat het weer wat beter gaat. Zo hoort het ook. Hier gaat het ook nog steeds goed, maar wanneer gaan we nou skypen;) ik zeg maandag of dinsdag avond:)

    dikke knuffel!!

  • 03 Juni 2010 - 20:30

    Nathalie;P:

    Haar naam is Laaura, een hele lieve meid lalalala...

    Haha sorry moest even, kwam in me op:). Tja wat kan een gevoel toch in een achtbaan zitten, dieptepunten, hoogtepunten, scherpe bochten en dan sta je in ene stil. Volgens mij heb je weer je plekje gevonden en vooral door je nieuwe huisje. Klinkt gezellig! Vooral dat je mensen kan uitnodigen, das echt wat voor jou. Maarre hou je wel je post bij je buurman in de gaten...;)?
    En dan natuurlijk de kangaroe! Joehoe ein-de-lijk meis!
    Wat lekker trouwens dat je stage zo goed gaat. Jij haalt je diploma wel dit jaar! Dat moeten we vieren op reis!! Wel luxe voor mij zometeen, een persoonlijke fysio mee op reis. Wow!
    Nou verder spreek ik je via skype of mailen we weer lekker:)

    Dikke kus!

  • 04 Juni 2010 - 14:53

    Gabi En Jan :

    liebe laura,
    was mich beeindruckt an deinem text ist, dass diese fahrt in eine fremde welt dich zu deiner eigenen inneren welt bringt. du lernst dich selber und deine kapazitäten kennen. was für ein großer umweg um auf sich selber stolz zu sein. weiter so, zu neuen horizonten, gabi und jan...

  • 06 Juni 2010 - 16:23

    Monique:

    Hoi Laura,

    Nou dat klinkt best serieus allemaal, lekker voor je dat het zo goed gaat.
    Wij hebben hier onwijs mooi weer gehad van de week, op het moment regent het (jammer hoor).
    Dirk gaat morgen maar weer eens te werk na 3 weken lekker vakantie.
    We hebben de kermis weer overleefd, en ik ben nog onwijs aan het dansen geweest met Geert,(gezellig hoor)
    Je krijgt de groetjes van ons allemaal en sucses met je stage en de rest natuurlijk.

    groetjes Dirk en Monique

  • 09 Juni 2010 - 12:49

    Shan:

    Lau wat een mooie verhalen :D ik word er nog is verliefd op.
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. ook op je stage. gelukkig gaat het allemaal goed. ;)
    Ik ben blij dat je a'dam mis. dan kom je teminste terug. je hoort ook wel eens dat ze blijven, maar dat heb jij niet. hihi. nat en ik hadden het alweer over uitgaan in a'dam :D

    Lau tot skype en nogmaals bedankt voor je kaart. hij hangt boven mijn spiegel aan de deur haha

    xxxx

  • 23 Juli 2010 - 17:29

    Vader Van Nathalie:

    Laura eerst gefeliciteerd met het sucsesvol afsluiten van je opleiding.en wens je veel plezier samen met Nathalie op jullie rondreis grtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20056

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: