Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Juli 2010 | Australië, Cairns

Pooooooeh, dit wordt wat lastig om samen te vatten zeg... Mijn eerste 2 weken reizen, totaal geen routine meer!

Dinsdag 13 juli werd ik uitgezwaaid door Sarah, toch wel heel erg raar om Noosa te verlaten, ik heb er zo'n toffe tijd gehad! De avond ervoor druk in de weer met tas pakken, spullen naar huis sturen, kamer schoonmaken en tussendoor van iedereen afscheid nemen. En toen was er ook nog een kleine surpriseparty voor me georganiseerd. Heel leuk, door Tim, de man van het eten. Ik kreeg een klein foto-albumpje met allemaal foto's van Noosa en de gezellige avonden die we hadden gehad.

En daar ging ik dan! Op naar het vliegveld om naar Airlie Beach te vliegen. In de shuttle-bus raakte ik aan de praat met een man die wel een mooi hostel wist, en vervolgens kreeg ik van een andere man uit hetzelfe busje een lift van het vliegveld naar Airlie. Allemaal aardige mensen dus gelijk al, ik viel weer met mijn neus in de boter.

Airlie beach is een groot backpacker feest-oord. Elk uur ergens anders happy hour en overal dronken, luidde mensen. Ik moest even wennen.
Ik had een rustig hostel uitgezocht net iets buiten het centrum. Echt prima. Hangmatjes in de tuin, goede sfeer, chille mensen. Ik had voor die vrijdag een zeiltocht geboekt dus ik had nog een paar dagen om te wennen aan het niets doen. Best gek als je daarvoor loeidruk bent geweest, maar het wende snel ;-) Boekjes lezen, muziekjes luisteren, puzzeltjes maken en nieuwe mensen ontmoeten. Dat gaat reuze snel! Leuke nederlandse meid ontmoet en lekker avondje op stap geweest (karaoke..).

En toen was het vrijdag! Ik werd om half negen bij de boot 'Kiana' verwacht. Ik kwam onderweg al 2 fransen tegen die op dezelfde boot zaten, aardige gasten. Ik had een wat kleinere boot uitgezocht die ook naar het outer great barrier reef ging, ik weet tenslotte niet wanneer ik hier weer ben! 14 mensen konden mee en ik was nog even bang dat ik tussen de families en intieme stelletjes terecht kwam, maar, dit was niet het geval.
Een gezin uit Canada, een leuk stel uit Tasmanie, 2 engelsen, 2 fransen, duitser, italiaanse, Genevieve, een gezellige canadese biologie-lerares en ik. We werden welkom gegeheten door de kapitein Joel en zijn bemanning: kokkin Gina en duikinstructeur Hamish. Na een korte uitleg te hebben gekregen over wat wel en niet door de wc kon (erg lachwekkend) konden we op pad.
Kiana is een prachtige boot. Wat kleiner maar groot genoeg om de open zee op te kunnen. Wat wel erg grappig was was onze slaapruimte. Een piepklein hokje met 6 bedden. 2x 2 persoonsbed met daarboven een single bed. Genevieve en ik sliepen in de 2 singles en de 2 fransen en 2 engelsen in de tweepersoons. Zo klein en intiem, en zo veel gelachen in dit kleine hokje. Het was me een dolle boel.
Dag 1: Gevaren naar Whitsunday Island met Whitehaven Beach. Zo mooi! Supersuper wit en ultrafijn zand. Vervolgens gevaren naar een rustige baai waar we de volgende dag zouden duiken. 's Avonds een heerlijk roast dinner en na een paar glaasjes viel iedereen om, van de slaap. Vermoeiend die buitenlucht! ;-)
Dag 2: Mijn eerste duik! Supersupergaaf. Het ging prima, vond het niet eng of wat dan ook, enige probleem was dat ik behoorlijk last had van mijn oren, waardoor ik niet te diep kon gaan. Daarna nog wat gesnorkeld en gevaren naar het outer reef. De zee was behoorlijk 'rough' maar het was heerlijk (beter dan dag 1 toen ik me toch een heel klein beetje zeeziek voelde...). Lekkere golven. En, walvissen die om onze boot heen sprongen! Aangekomen een poging gewaagd tot snorkelen. Dit was best hard werken! Behoorlijk golven dus elke keer een lekker slok zout water in de snorkel. En dan samen met de stroming, we werden haarfijn in de gaten gehouden of we niet door de zee werden meegenomen, maar we hebben het gered. Na de perfece zonsondergang en alweer een heellijke maaltijd weer lekker ons bedje opgezocht.
Dag 3: Wakker worden midden op zee in de middle of nowhere, nouja, midden op het great barrier reef dus. Zo supersupersupersuper!!! Haha, duidelijk? Niemand om je heen, vet mooie zonsopgang en snorkelen bij de eerste lichtstralen. De zee was nu een stuk rustiger en het was prachtig. Net alsof je in een supergroot aquarium zwemt, tussen de mooiste vissen. Ook supergrote vissen, schildpadden, alle kleuren koraal. Prachtig. Heb ongeveer een kwartiertje een schildpad achtervolgd, die het allemaal prima vond, ik kon hem nog net niet de high five geven.
Vervolgens weer op weg naar Airlie. De windomstandigheden waren perfect en we hebben met volle snelheid gezeild. De boot hing helemaal schuin en lekker met de deining mee. Voor we het wisten waren we alweer in Airlie, de tocht was voorbij.
Wat een goed begin van de vakantie!

En toen weer verder! Townsville stond op de planning, waar ik de Billabong sanctuary heb bezocht. Waren mijn ouders geweest en ze vonden het een echte aanrader. Een klein wildlife centre waar de dieren goed werden behandeld en waar heel veel uitleg werd gegeven over de meest gevaarlijke dieren, die toevallig in Australie leven. Ik heb dus het perfecte land uitgekozen. Kippenvel all over toen de slagen rondgingen maar, ik heb me er over heen gezet en er een rond mijn nek gehad: AHHH! Mijn angst is niet weg, ik houd er nog steeds niet van.

Mission Beach, mijn volgende stop is volgens mij heel mooi en paradijselijk, als het niet regent... Helaas had ik het niet getroffen, maarja, je kunt niet alles hebben. Ik heb 2 dagen in een hostel gezeten en het was net alsof ik er woonde. Zulke leuke mensen daar en zo gezellig! Ook al was er verder echt niets te doen. Ik heb nog wel een erg mooie wandeling gemaakt, of nouja mooi, als de zon schijnt is hij volgens mij prachtig. Maarja, de hele dag binnen zitten is ook niets dus regenjas aan en gaan. Na een halfuur was ik al uitgegleden in de modder en ik zat onder, van top tot teen. Maar even afgespoeld in de zee tussen de haaien terwijl Engelse Scott mijn kleren vasthield, hij vond me maar een rare nederlandse meid volgens mij. Het was een wandeling van 5 uur en we hebben zoveel lol gehad, bar weinig gezien omdat het flink bewolkt was maar het was erg gezellig.

En nu Cairns. Ik heb hier totaal 5 dagen gezeten en heb... niet zoveel gedaan. De avond at ik aankwam ontmoette ik Duitse Kika, die ik ook al in Airlie Beach had ontmoet, leuke meid. Die avond flink gaan stappen en dus de volgende dag brak en niets gedaan, weer een dag voorbij. Zonde! Die dag maar een tripje geboekt voor de dag erop. Ik zat te twijfelen tussen Cape Tribulation, watervallen of Rainforest. Overgehaald door een jongen bij het tourcentre dat ik toch echt een bepaalde tour moest doen naar de watervallen. ZOOOO leuk en zo anders dan anders. Nou, het was zeker anders dan anders, maar ik toch niet helemaal wat ik me er van had voorgesteld.
Stel je voor, je bent 10 en gaat op schoolreisje. Een heel gekke chauffeur die de sfeer er in probeert te krijgen door non-stop te praten, grapjes te maken en liedjes begint te zingen. En dan de bus waar je in zit, dat is geen bus! Dat is Gus, de looove bus. En als je hem bus noemt wordt hij beledigt, stopt hij, en rijdt hij pas weer verder als je hem aait en gus noemt.
Zwemmen was verplicht (het hoosde van de regen) en we zouden de hele dag 'fun fun and more fun' hebben. Echt, waar hij de energie vandaan haalde, ik weet het niet. Maar verzetten had echt geen zin. Dus, uiteindelijk toch maar toegegeven. Het was een zeer aparte en vooral lachwekkende dag. Ik vond het het niet waard maar, ja, ik weet niet zo goed wat ik er nu van vond. Erg grappig, dat vooral.
En toen we luid zingende en dansende met de rode 'love-lights' de stad binnenreden, en al stotend binnen kwamen rijden (rem-gas-rem-gas) moest ik er erg om lachen. Wat een dag. Dat waren de watervallen dus, of meer de busrit ernaartoe...

En nu vertrek ik morgen richting Bangkok!!! Ik heb er superveel zin in. Gister met een groepje Nederlanders uit eten geweest en vanavond mijn laatste drankje gedaan met het onwijs leuke stel Clare en Tom, uit Milton Keynes, ik woonde daar vlakbij in Engeland! Zij hebben me heel veel tips gegeven over Azie en ik ben er volgens mij helemaal klaar voor.

Ik vlieg morgen half elf AUS tijd en kom half twaalf Thaise tijd aan in Bangkok. Nathalie komt al 6 uur eerder aan dus ik ontmoet haar in het hotel. En dan gaat ons avontuur beginnen!!!
Ik zal proberen weer wat mooie updates te geven. Zal proberen het wat korter te houden volgende keer, maarja, zoveel te vertellen steeds! Dank jullie wel voor jullie geduld :-) En, nogmaals hartstikke bedankt voor alle felicitaties! Het besef is er nog steeds niet, maar ik zal toch maar een mooi feestje moeten geven in NL denk ik zo.

Voor foto's zie: http://picasaweb.google.com.au/lauravanzwieten/AustraliaTravellingAirlieBeachCairns#

En voor de website van Nathalie zie: http://www.nathalievandriest.waarbenjij.nu/

  • 26 Juli 2010 - 12:27

    Jacqueline:

    Heeej Laura,

    wat goed suppeeeerrr!! Het klinkt echt meer dan fantastisch :) kan niet wachten tot ik ook mag! Ik houd je verhalen bij hoor en wens je heel veel plezier in Azie met Nathalie!

    xxx Jacqueline

  • 26 Juli 2010 - 12:31

    Romy:

    Jeetje Laura wat een mooie verhalen!! En wat een fotos!!! Ben echt jaloers!
    Heeeeel veel plezier met Nat, geniet van alles! Maar dat doe je!

    Liefs

  • 26 Juli 2010 - 12:49

    Monique:

    He Laura,

    Wat een avontuur weer meid.
    Heel veel plezier in Bangkok, je reist wat af zeg.
    Doe vooral voorzichtig, maar geniet van alles met volle teugen, deze mooi ervaring is voor je leven.
    Nou ja, ik lijk je moeder wel, maar ik leef met jullie mee hoor.

    dikke kus van Monique

  • 26 Juli 2010 - 14:42

    Adria:

    hoi Laura,

    Ik wordt helemaal jaloers als ik die leuke onderwaterfoto s zie. Ik ben gek van schildpadden, dus geinig dat je er zo lang een heb kunnen achtervolgen. Veel plezier in Azie.

    gr Adria

  • 26 Juli 2010 - 15:38

    Mam:

    He lieverd,
    Geniet van je "Vakantie"in Azië en doe voorzichtig.
    Dikke kus!

  • 26 Juli 2010 - 15:43

    Leonie:

    Lieve lau!
    Echt wat een verhalen! Super leuk om te lezen!! Je geniet echt, dat doe je goed. al had ik natuurlijk niet anders verwacht! Heel veel plezier met Nath en goed op elkaar passen!!
    Kus!

  • 26 Juli 2010 - 16:14

    Pap:

    Hoi meiske,

    Hartstikke leuk verhaal weer! Ik ben vandaag bezig geweest met onze foto's van Australië dus ik heb beeld en geluid bij jouw verhalen.

    Geniet de komende weken met Nathalie (maar doe voorzichtig!)

    En ik weet wel een mooie plek voor een feestje!

    Ik hou van je.

  • 26 Juli 2010 - 18:16

    Joyce:

    Hi Laura,

    Jeetje wat een belevenissen allemaal weer. En prachtige foto's. Veel plezier in Thailand. Wees voorzichtig!

    Take care!
    Liefs en groetjes,
    ook van Peter en Jill
    xxx
    Joyce

  • 27 Juli 2010 - 12:52

    Ryanne :

    Wow! Wat een verhaal weer! Je Australië avontuur zit er op, nu gaat Azië beginnen. Leuk zeg:) Ik neig er toch wel sterk naar om ook naar Australië te gaan dus je kunt me goed tips geven. Was leuk om je avonturen steeds te lezen, hopelijk komt er ook een verhaal uit Azië. Ik wens je superveel plezier daar:) Ga nu even je foto's kijken! Kus

  • 27 Juli 2010 - 14:49

    Jeroen:

    Hee lief,

    Een goed feestje moet t zeker worden: terug van lang weggeweest, afgestudeerd en jarig! Heel veel plezier in Azie en onthoud: bestel je eten ´mai pet´ or suffer the consequences..

    KUS

  • 02 Augustus 2010 - 10:25

    Gerda:

    Hou het vooral niet korter de volgende keer, het is steeds zo leuk om je verhalen te lezen. Ben heel benieuwd naar je belevenissen in Thailand. Geniet van alles wat je meemaakt!
    Heel veel liefs,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 20061

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: