Paradise no. 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu Paradise no. 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

Paradise no. 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Juni 2010 | Australië, Sydney

Vanmorgen 6.15 de wekker. Ik had me voorgenomen om eens even naar de golven te kijken om te besluiten of het de moeite waard zou zijn om voor het werk even het water in te gaan. Het was heerlijk buiten! Helemaal niet zo koud. De lucht was beetje roze-achtig en ik heb alles eens goed in me opgenomen. Als ik nou eens heel goed zou zijn in schilderen had ik een mooi schilderij gemaakt ;-) De golven waren echter net niet goed genoeg dus besloot ik maar weer eens stukje te schrijven over mijn belevenissen hier! Op verzoek van Romy ;-)

Goed, paradise no. 2 is de titel van dit stukje. Noosa is werkelijk een paradijs, maar Byron Bay verdient zeker een goede 2e plaats!
Afgelopen zaterdag heb ik de bus gepakt richting dit hippie/surf plaatsje onder de Gold Coast. 5u later stapte ik uit de bus en werd ik warm ontvangen door Mirthe. Zij loopt hier nu haar 2e stage en ze nodigde me uit om het lange weekend bij haar door te brengen. Absoluut geen verkeerde keuze!
Eerste wat we gedaan hebben is mijn backpack in de auto gelegd en een lange wandeling langs het strand en naar de beroemde ‘lighthouse’ gemaakt. Wow, wat was dit mooi! Een heerlijk ondergaand zonnetje, overal mensen met lange haren en dreads, muziek uit auto’s en en af en toe een walm wiet wat gek genoeg heerlijk bekend rook. De surfers pakten hun laatste golven met dolfijnen die eromheen sprongen. Na een schitterende zonsondergang als afsluiting van deze lange wandeling naar Mirthe’s huis gegaan en vele wijntjes gedronken en bijgekletst. Echt leuk haar weer te zien! Haar stage is wat minder helaas vergeleken met Noosa maar het plaatsje en de mensen, zijn super! In Noosa is iedereen heel modebewust en ultragezond. De mensen zijn continu bezig met wat anderen van hen vinden en dit merk je vooral met stappen. Maar Byron: net Amsterdam! Ik voelde me er zo heerlijk thuis! Danced my arse off en de tofste mensen ontmoet, allemaal heel ontspannen! Na dit feestweekend vertrok ik op maandagochtend weer op weg naar Noosa. Maar… net voordat mijn bus ging tijdens een koffie op het strand, hebben we wel nog even walvissen gespot. Dit was echt de beste afsluiting ooit. Geeft je zoveel energie om die beesten te zien!!!

Na een diepe slaap in de bus terug ben ik ’s avonds meteen naar het hostel gegaan om NL te zien voetballen. Nee, ik wil er niets van missen! Ik dacht daar misschien wat andere Nederlanders te ontmoeten en jahoor, ik liep meteen tegen iemand aan in een oranje shirt! Echte voetbalfanaat. Heerlijk de hele avond voetbalgepraat van hem aangehoord en samen de beste stuurlui aan wal gespeeld. Haha, dat mis ik echt hoor die voetbalgekte, het voetbal is hier helemaal niet groots. Ik heb meerdere discussies gehad met Peter die vindt dat het voetbal maar voor watjes is, hoe iedereen alsmaar op de grond gaat liggen in de hoop dat de ander dan een gele kaart krijgt. Rugby, dat is pas een echte mannensport met skills!
Dat moest ik natuurlijk zelf zien, dus nodigde hij me uit om woensdagavond de ‘Rugby-league’ Queensland-New South Wales bij hem thuis te kijken. Ik heb me helemaal kapot gelachen. Er waren allemaal vrienden van Peter die mij allemaal wilden uitleggen hoe Rugby werkt. Nou, het is heel simpel: de bal mag achteruit worden overgespeeld en verder is het vooral rennen totdat je wordt tegengehouden en iedereen bovenop je duikt. Het is zeker een ruige mannensport maar qua regels is het vrij simpel. Doe mij maar voetbal! Wel een erg gezellige avond, ik kan het steeds beter met hem vinden.

Verder heb ik nog een ander mooi verhaal. 2 weekenden terug zat ik een cafeetje aan mijn portfolio te werken. Ik raakte aan de praat met een stel dat aan hun ontbijt zat, waar ik vandaan kwam etc. Goed, ik ging weer verder. Maar een halfuur later kwam de man vragen of hij misschien een keer voor me mocht koken: een echt Australische maaltijd. Ik stond met mijn mond vol tanden, dit was wel heel direct! Ik vroeg of zijn vrouw er dan ook zou zijn en hij legde uit dat de vrouw van net ‘gewoon een vriendin’ was. Ik vertelde dat ik ’s avonds al wat had afgesproken met mensen en hem zou laten weten of ik zou kunnen. Had er een goed gevoel bij maar vond het toch vreemd. Een man van eind 40, bij hem thuis, alleen? Kate opgebeld en mijn verhaal uitgelegd. Ik besloot te gaan en haar te laten weten waar ik was. Uiteindelijk kwam de vrouw uit het restaurant samen met haar vriend ook eten en het was toch een gezellige avond! Het waren alle drie triatleten en wat bleek, goede vrienden van Jon, met wie ik nu woon maar die toen op vakantie was. Haha, af en toe moet je gewoon lekker spontaan dit soort dingen doen, ik had er tenslotte een goed gevoel bij! Afgelopen vrijdag ben ik er weer geweest, dit keer samen met Jon. Tim kan erg lekker koken!! En Kate (no 2), de vrouw uit het restaurant, wil me meenemen leuke dingen doen etc. Superleuk!

Wat gaat de tijd snel… Ik zit alweer bijna 3 weken in dit nieuw huis (bevalt zooooo goed, gister een heerlijk warm bad genomen (!) en heerlijk bijgeslapen in het superzachte bed.. ), heb nog maar 3 weken stage te gaan en ga binnenkort als het allemaal lukt ook nog eens afstuderen!!!
Dit weekend plan ik een surfweekend en veel leren. Nog maar 3 weken… Nog even bikkelen dus nu en dan en dan en dan… ZIN!

Hoop dat jullie allemaal goed aan het genieten zijn van dat Nederlandse zonnetje! Ik denk dat jullie het nu toch echt winnen qua temperaturen. But: I’m
not complaining!

En nu: voetbal kijken met Duitse Sarah. Zolang zij morgen maar voor NL is!

Foto's Byron Bay te vinden op: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/WeekendjeByronBay
Foto's Noosa te vinden op:
http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaNoosa02

  • 19 Juni 2010 - 08:28

    Ryanne :

    Hey schat,

    Wat een heerlijk enthousiast verhaaltje weer! Het klinkt alsof je nog steeds op en top aan het genieten bent:) Fijn dat je nieuwe crib zo goed bevalt. Haha, en dat je gewoon de voetbalfanaat kan uithangen aan de andere kant van de wereld. LAat ze maar kletsen over rugby, dat doen ze gewoon omdat ze laatst dat Duitsland hebben verloren;) Ik ga nog ventjes je foto's bekijken!

    Kus, Ryanne

  • 20 Juni 2010 - 18:30

    Monique:

    Hoi Laura,

    Wat heb je toch een mooie foto's, het is net een sprookje zeg.
    Wij kijken natuurlijk ook naar de voetbal, en Nederland heeft weer gewonnen, dus Nick en Dirk genieten volop.
    Het weer is hier echt niet zo warm als je denkt hoor, maar gelukkig geven ze voor van de week toch af en toe een zonnetje op.
    En daar gaan we natuurlijk lekker van genieten.
    Dirk moet als het goed is binnenkort beginnen met bollen rooien, dus dat wordt weer bikkelen achter de holder.
    Zo ben je weer een beetje op de hoogte van ons leventje hier in 't Veld.
    Wat heerlijk als je over 3 weken afgestudeerd bent, dan heb je lekker weer een diploma op zak.
    Geniet maar van al het moois om je heen.

    groetjes Dirk en Monique

  • 21 Juni 2010 - 22:06

    Jeroen:

    Succes met t afronden van de laatste dingen. Geniet nog even van het oerwoud en van elke golf die je pakt.

    Kus

  • 22 Juni 2010 - 08:17

    Lynn Ewalts:

    Heey Laura!

    Wauw klinkt goed zeg.. nog steeds! Ook even al je foto's weer bekeken, denk dat ik ook maar een reisje ga boeken die kant op na heel hard sparen!
    Geniet er nog lekker van en straks lekker reizen, als je nog tips nodig hebt dan hoor ik het wel:)

    Kus Lynn

  • 26 Juni 2010 - 07:23

    Nathalie:

    Heeeyy lau!

    Haha ik moest erg lachen over jouw stapverhaaltje: i danced my arse off! Haha! Echt grappig, ben benieuwd of je nu ook zo'n leuk australisch accentje hebt? Ik ga het wel zien in juli! Leuk dat je van die lekkere spontane dingen doet en helemaal leuk dat het zo goed uitpakt natuurlijk. Now about surfing...ik neem dennis vandaag mee naar makkum. Wie weet kan ik nog een shirt voor je regelen, weet je nog :)!
    Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan! Het is super lekker weer, niet veel wind, maar dan kunnen we weer even wennen met het zeil enzo.. Nou meid, ik spreek je snel weer!

    Veel liefs!

  • 01 Juli 2010 - 15:38

    Romy:

    Aaaaaah schrijf je een verhaal op mijn verzoek, reageer ik niet eens! Sorry druk,druk!

    Hoe was je surfweekend? Nog maar twee weken stage? Lukt het afstuderen meis!
    Geniet er nog even van! Mooie fotos weer.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 20053

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: