Ultieme vakantie gevoel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu Ultieme vakantie gevoel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

Ultieme vakantie gevoel

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Juli 2010 | Australië, Sydney

GESLAAGD!!! Haha, het dringt nog niet heel erg tot me door. Ik denk dat dat pas gaat komen als ik terug ben in NL en daadwerkelijk werk ga zoeken.
Het is een behoorlijke tijd terug geweest dat ik iets heb geschreven. Ben best druk geweest. Vooral met alles afsluiten: portfolio updaten en stage goed afronden. En dat is gelukt! Ben heel blij om mee te delen dat ik mijn stage met een 9 heb afgesloten en mijn portfoliogesprek (alles is goed gegaan met skype) met een 8. Finished, done - vreemd…

Ik heb de afgelopen weken dan ook niet heel erg veel meegemaakt. Het weer is niet super geweest dus minder stranddagen. Op zich niet erg vond ik, goede reden om aan stage te werken. Maar toch gek, het hoort in de winter hier altijd zonnig te zijn met strakblauwe luchten. Alleen deze winter niet… Maar gelukkig heb ik af en toe nog wel een heel mooie dag gehad.

Surf update
Ik vind dit zoooooooo leuk. Helaas niet zoveel goede surfdagen als eerst, maar zodra ze er waren, lag ik in het water. Ik heb mijn eerste ‘advanced-surf’ gehad met het vriendje van Sarah bij Tea Tree. Supergaaf! Een halfuurtje lopen door het National Park om er te komen maar zeker de moeite waard. Grote, krachtige golven en niet zo druk als mijn standaard surfplek. En het ging nog best goed! Sarah heeft ondertussen wat foto’s gemaakt, zie picasaweb.
En nu ik Tea Tree aan kon, vond Peter het tijd me mee te nemen naar Granite Bay, de verste baai in het National Park, 45 minuten lopen. En met een zwaar board en op blote voeten, is dat best ver! Dus, Peter droeg mijn board en ik de zijne ;-) Wat een verschil! Die shortboards zijn zo licht als een veertje! Dit was een van mijn beste dagen. Peter en zn vrouw Kat vonden dat ik het redelijk deed, supertof want Kat is een surflerares, en ik heb nooit lessen gehad! De volgende dag kwam Peter binnen met een surfbikini van Kat (Kat heeft een surfbikini-lijn) uit de nieuwe collectie. Voor mij, omdat het zo goed ging. Supertof! Helemaal nu ik mijn andere bikini verprutst heb in de was… :-S

Leuke dingen update
Vorig weekend, na mijn portfoliogesprek vrijdag, was echt een heerlijk weekend. Zaterdag hebben Peter en Kat Irene (nieuw italiaanse stagiaire) en mij meegenomen in de boot. Leuk tochtje, al was het wel KOUD!!! Hahaha, we zaten voorop de boot met alle handdoeken over ons heengeslagen. Tof om de points en het National Park nu eens vanaf de andere kant te zien, vanaf het water. Wat is Noosa toch mooi…
De dag erna werd ik vroeg opgehaald door Anthony. We zouden gaan 4 wheel-driven met hem en de familie van Sharee, de secretaresse. De zon liet zich deze dag buitengewoon goed zien en het was een heerlijke dag. De hele dag op het strand gereden door het mulle zand, paar keer vast gezeten, heel veel gelachen en in het donker door ‘de bush’ terug. Half tien ’s avonds werd ik thuis afgezet met een heel voldaan gevoel. Gelukkig zeggen foto’s meer dan woorden dus zie vooral de foto’s!!!

Vakantie-besef-moment
Na vrijdag mijn laatste stagedag te hebben gelopen, heel raar, wist ik niet wat ik moest doen. Liep een beetje door Hasting Street, ’s avonds filmpje gekeken en dat was het. ’s Ochtends met pap en mam geskyped en de afgelopen 4 maanden doorlopen, onwerkelijk gewoon, wat er in zo’n korte tijd kan gebeuren. Ups en downs gehad maar toch echt wel veeeeeeel meer ups. En na dit gesprek is de vakantie echt begonnen:
Ik heb geprobeerd surfles te geven aan Irene. Nog best lastig! Het was een prachtige dag en ik heb de beste golven gepakt. Ik had er zo’n lol in!!! Na het surfen nog even gezwommen en daar was het: ik lag te dobberen in het water, de zon ging onder en ik was zo blij! Ik besefte weer even hoe tof Noosa is en hoe mooi. Ik heb hier zo’n toffe tijd gehad. En op dat strand Little Cove zoveel beleefd. En ik had vakantie! Ik besefte het nu zeker wel. Wat een toffe dag. ’s Avonds wilde John, buurman, voor me koken. Hij had flink zijn best gedaan, Indisch eten, heerlijk. En na het eten kwamen Sarah en Irene hier een wijntje drinken voordat we mijn laatste zaterdagavond in Noosa gingen stappen. Topavond, ben er nog brak van... Heerlijke avond met twee supermeiden! Bijzonder hoe het soms zo kan klikken met mensen.

Plan
Tja, dit was het dan, Noosa. Ik ga morgen mijn laatste strandwandeling maken met Sarah. We gaan vanaf Sunshine Beach kijken hoe ver we kunnen komen. Lekker dagje wandelen dus en als het goed is gaat de zon ook nog schijnen! Morgenavond staat karaoke op het programma als afscheidsavond en dinsdagmiddag vlieg ik vanaf Brisbane naar de Whitsunday-eilanden. Dan gaat het backpacken beginnen. Zal wel even wennen zijn weer, maar ik heb er zin in. En dan 2 weken later (!) ontmoet ik Nathalie in Bangkok!

Dank jullie wel voor alle leuke reacties en mailtjes! Als ik thuis kom moeten we het maar gaan vieren! Veel plezier met het kijken van de voetbal, wat een feest gaat het worden in NL! Hopelijk kan ik hier ook mijn eigen feestje vieren als we winnen :) Al zal ik jullie niet evenaren, GENIETZE!!!


Voor foto's zie: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaNoosa02#

  • 11 Juli 2010 - 08:59

    Jordi:

    gefeliciteerd!!!!! een negen en een acht. en een geweldige ervaring rijker! Veel plezier met voetbal kijken en heel veel sterkte als je straks afscheid gaat nemen. Gelukkig staan je weer heel veel andere leuke avonturen te wachten!
    liefs uit amsterdam

  • 11 Juli 2010 - 09:24

    Nathalie:

    Heeeyyy Lau!!

    Wat een heerlijk positief verhaal weer van je! Volgens mij heb jij echt een super tijd gehad, haha;)! En wat heerlijk dat je zo goed geslaagd bent. Ik vind het allemaal knap wat je hebt gedaan hoor lau, ben trots op je :)! Ook erg leuk vond ik dat stukje dat je zo aan het genieten was van de zonsondergang, echt zo'n lau-momentje. Hoop dat wij die vaak zullen gaan meemaken in azie! Nog maar 15 dagen en dan vertrekken we naar Bangkok! Heb er zo'n zin in!

    Veel liefs

  • 11 Juli 2010 - 10:18

    Ryanne :

    Heey Lau,

    Gefeliciteerd met je afstudeercijfers!! Echt supergoed:D Het klinkt alsof je optimaal aan het genieten bent van je laatste dagen in Noosa. En nu lekker rondtrekken, dat wordt vast ook weer prechtig. Ben blij dat alles je zo goed bevallen is. Heb genoten van je altijd enthousiaste en positieve verhalen. Hopelijk ga je deze in Azie ook nog bijhouden!

    Kus

  • 11 Juli 2010 - 13:59

    Jeroen:

    Hee lieffie!

    Helemaal klaar.. Nu heb je alle vrijheid van de wereld!
    Ik hoop:
    1. dat je het afscheid krijgt dat je verdient.
    2. dat Australie je haar mooiste plekjes laat zien.
    3. dat je een supermooie tijd gaat hebben met Natalie.
    4. dat Nederland wint!
    5. dat ik je snel weer zie.

    Kusje uit het bitterkoude Ushuaia

  • 11 Juli 2010 - 14:48

    Kelly:

    Hey Lau!

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen :) Het klinkt nog steeds geweldig. En wat lekker dat je nu echt vakantie hebt. Geniet van je reis, ik ben heel benieuwd naar de avonturen die je nog te wachten staan!

    Xx!

  • 11 Juli 2010 - 16:57

    Ome Cor Tante Tineke:

    Hoi Laura,

    Wat een mooie afronding van je stage, en wat een geweldig resultaat. Nogmaals gefeliciteerd !

    Nu nog even verder genieten van een welverdiende vakantie :-)

    groetjes uit Breezand

  • 12 Juli 2010 - 08:24

    Pap:

    Hoi meiske,

    Ook via deze lijn nog een goede vakantie toegewenst. Je hebt het verdiend!

    Geniet van je laatste uren in Noosa en ik hoop dat je reis net zo goed gaat als je periode in Noosa.

  • 12 Juli 2010 - 09:29

    Mam:

    Hé lieverd, Weer een mooi verhaal.Geniet van de laatste momenten in Noosa. Op naar het volgende avontuur. Dikke kus.

  • 12 Juli 2010 - 11:25

    Shan:

    Wat is de tijd snel gegaan ;) gefeliciteerd met het behalen van je fysio. wat een mooie cijfers. ik wil het graag in ned gaan vieren als je weer terug bent. :)
    Geniet lekker van je vakantie en ik verheug me op je terug komst.
    Jammer van ned he? nu wil ik daar een kermis tekst over doen. ik hoop die andere ook!
    Jammer dat we niet meer geskypt hebben maar bedankt voor je persoonlijke mails lau!

    Dikke knuffel shan.

    p.s. have fun met nat in azie!

  • 12 Juli 2010 - 13:05

    Monique:

    Hoi Laura,

    Nou meid van harte gefeliciteerd hoor met het behalen van je diploma, echt geweldig hoor hoe je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen, maar als je iets echt graag wilt, dan lukt het ook wel.
    Geniet nog maar lekker van je vakantie en jij kan terug kijken op een hele mooie tijd.

    liefs van Monique

  • 13 Juli 2010 - 10:29

    Joyce:

    Hi Laura,

    Congrats! Wat heb je je stage met een geweldig cijfer afgerond. Geniet van de komende weken. Als je weer thuis bent zullen we vast de foto's een keer komen bekijken.
    Goede reis!

    Take care.
    Liefs en groetjes,
    xxx
    Peter, Joyce & Jill

  • 15 Juli 2010 - 10:37

    Kirsten:

    Heey Lau, wat een tof verhaal om te lezen, je bent dus helemaal gelukkig :D En nu lekker vakantie en alleen nog maar genieten. Ik hoop dat alles goed verloopt op je reis. Heel veel plezier en succes!!

    xx Kirsten

    Ps. Ik kom 15 augustus pas weer thuis, dus ik mis de kermis en zandstock wel ;)

  • 19 Juli 2010 - 10:49

    Gabi Und Jan :

    wir begleiten dich mit deiner fröhlichkeit und deiner möglichkeit kontakt zu anderen menschen zu machen. es ist einmal ein geschenk und dann deine eigenschaft, die deine horizonte erweitert. weiter so, gabi und jan

  • 25 Juli 2010 - 18:13

    Alma:

    Hey Laura,

    Gefeliciteerd met het behalen van je diploma. Geniet maar lekker van de komende weken.

    Groetjes hier uit Voorhout!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 20054

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: