,,Hello mate, how're you doin' ?" - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu ,,Hello mate, how're you doin' ?" - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

,,Hello mate, how're you doin' ?"

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Maart 2010 | Australië, Noosaville

Na afscheid te hebben genomen van alle lieve mensen in Nederland (meiden: superleuk, bedankt!!) stapte ik op de trein naar Frankfurt. Toch wel gek, mijn ouders en Arno die achterbleven op het perron.. Maar de tijd zal voorbij vliegen, dat doet het nu al!
Na een overstap op Singapore landde ik dan eindelijk om 6 uur 's ochtends australische tijd in Sydney. Ik had me voorbereid op een heel kruisverhoor en grondige controle van mijn bagage, maar, dit had ik wat overschat: ik mocht zo doorlopen. Geen controle, niks!

Daar liep ik dan om 7 uur 's ochtends op zondagmorgen door Sydney. De zon was er al en het was heerlijk warm. En zo'n mooie stad! Alles is heel ruim opgezet, schoon, en groen. Na eerst een tijdje in de verkeerde richting te lopen, vond ik de bus die me zou brengen naar Lisa. Via jeroen ben ik met haar in contact gekomen en ze nodigde me uit bij haar thuis! Super natuurlijk want zij kon mij mooi wat 'insiders tips' over Sydney geven.

Beetje gerelaxed en uitgerust en daarna zijn we naar een cafe'tje gegaan om koffie te drinken met 5 van haar vriendinnen. Leuke meiden allemaal maar wel gek om niet te weten waar ze het allemaal over hebben.. Maarja, wel een stukje gezelligheid om me heen. Lisa moest elke dag werken vanaf ongeveer 3 uur, dus ben ik die middag zelf de stad ingegaan. Beetje rondgekeken en besefte toen voor het eerst dat je toch wel echt alleen bent. Wennen! Maar het gaat goed want ik denk er nu alweer heel anders over. Op tijd weer naar huis gegaan want ik was kapot van het vliegen.

De volgende dag, stond er een nog mooier Sydney op me te wachten! Strakblauwe lucht, temperatuur rond de 25 C, niet verkeerd ;-) Maar het is niet vervelend warm! Met Lisa ergens koffie gedronken (australiers zijn verslaafd aan koffie drinken en hij moet dan ook perfect zijn, anders gaat hij terug..) en daarna naar het MCA (museum of contemporary art) gegaan. Lisa is net afgestudeerd in kunstgeschiedenis dus kon ze mooi het een en ander vertellen. Ik vond het verbazingwekkend echt interessant, dus denk dat ik in Nederland ook maar wat vaker een museum in duik. Ik woon tenslotte in Amsterdam. 's Middags heb ik de boot naar het eiland Manly gepakt en op het strand ontmoette ik 2 italianen en een canadese. VET grappig dat italiaanse accent. Ik wil niet zeggen dat mijn engels perfect is, maar dat van hun! De middag met hen doorgebracht en 's avonds met de boot in het donker terug. Alle toeristische kiekjes van the Opera House bij nacht dus gemaakt.

De volgende dag, stonden de Blue Mountains op de planning. Dit is een gebied met veel bergen, watervalletjes en de beroemde 'Three Sisters'. Opstaan was vrij zwaar na een avondje vol wijntjes, maar om 8 uur pakte ik toch de trein. De hele dag een beetje gewandeld en veel mooie dingen gezien. Gek dat het best dichtbij de stad is en het toch lijkt alsof je in de middle of nowhere bent belandt. Rond 4 uur was ik flink moe van al het klimmen en heb ik de trein terug naar Sydney gepakt. Gegeten met de italianen van de dag ervoor op Manly en een goed avondje gehad. Stappen stond ook nog op de planning, maar omdat ze hun zwemshorts aanhadden, mochten ze niet naar binnen. Jammer maar helaas. Uiteindelijk toch 1 uur thuis.

Dag nummer 4 en ook alweer de laatste dag in Sydney ben ik naar het beroemde strand 'Bondi Beach' gegaan. Supermooi strand met heerlijke zee. Het water is hier zo helder, je ziet alles! En de golven waar je lekker in kunt dobberen en waar verderop in wordt gesurfd, heerlijk! Veel opvallende mensen en wat minder opvallendere lifeguards. Ik had echt een baywatch beeld van dit strand. Gladde lifeguards met gebruinde wasbordjes: helaas, het shirt bleef gewoon aan! Na heerlijk te hebben gechilld aan het strand en nog een nieuw zonnebrilletje te hebben gekocht met korting omdat ik nederlands ben, weer terug richting centrum. Laatste keer door de stad geslenterd en vervolgens mijn tas gaan pakken. Maar ik denk dat ik zeker nog wel een weekendje Sydney ga doen!
Ik vloog om 6 uur vanmorgen naar Brisbane. Wat betekende dat ik om 4 uur van huis moest. Maarja, ik zit nu wel al lekker een uurtje achter de computer in Noosa!

Ik ben vanmorgen aangekomen bij Neil, de man bij wie ik kom wonen. Ik heb Neil zelf nog niet gezien, maar ben binnengelaten door de andere huisgenoten: triatleten uit Europa en de VS. Het is een fantastisch huis maar hierover later meer: het huis is nu behoorlijk vol dus Neil zal me straks naar mijn tijdelijke woning brengen totdat hier ruimte voor me is.

Er is een surffestival dit weekend in Noosa waar ik even ga kijken en hopelijk, stap ik dit weekend ook zelf op een plank!So, see you later!

Foto's zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaSydney

  • 18 Maart 2010 - 06:30

    Romy:

    Nou Lau, vier dagen Sydney en je hebt al heel veel gedaan! Wat leuk allemaal joh! En een surffestival klinkt ook erg leuk :D!

    Goed dat je nu al een aantal mensen hebt ontmoet! Hoop dat Neil een leuke man is waar je het uit kan houden!

    Erg mooie fotos al zeg!!! Ben zeer benieuwd naar je verblijfplaats/huisje!

    Liefs

  • 18 Maart 2010 - 10:12

    Gerard :

    Lieve Laura,

    veel plezier en succes daar in je echte eentje(?)down under. ik stuur je mailtje met link naar de andere leden van het HiB door zodat ook zij op de hoogte zijn van je belevenissen. veel plezier, nogmaals en tot mails.

  • 18 Maart 2010 - 10:44

    Ryanne:

    Hee Lau,
    Wat fijn om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt:) De eerste dagen zijn meestal het zwaarst, maar daar heb jij je mooi doorheengeslagen! Hoop dat je stageplek je ook zo bevalt:)

    Knuffel

  • 18 Maart 2010 - 12:14

    Fred :

    Dag Laura,via Gerard op je website gekomen,sta verbaast wat je soms in een paar dagen allemaal kan beleven,ben benieuwd hoe het verder gaat.

    HG Fred (the Duckman)

  • 18 Maart 2010 - 12:18

    Dirk En Monique:

    Hoi Laura,

    Wat ontzettend leuk heb jij het daar zeg, en dit is nog maar het begin.
    Geniet maar lekker van al het moois om je heen, heel veel sucses hoor.

    groetjes van Dirk en Monique

  • 18 Maart 2010 - 12:19

    Dirk En Monique:

    Hoi Laura,

    Wat ontzettend leuk heb jij het daar zeg, en dit is nog maar het begin.
    Geniet maar lekker van al het moois om je heen, heel veel sucses hoor.

    groetjes van Dirk en Monique

  • 18 Maart 2010 - 12:21

    Yannick:

    Wow, Laura, I am sooo jealous! Would like to beem me over there and compete with you at the surf festival ;) ENJOY ;)

  • 18 Maart 2010 - 13:34

    Kelly:

    Lau! Klinkt goed allemaal :D Lekker genieten en Australië ontdekken! Veel plezier en succes de komende tijd!!

    Xx

  • 18 Maart 2010 - 13:40

    Lisanne:

    Klink goed, klinkt spannend! En alleen zijn is altijd even wennen.. Veel plezier! x

  • 18 Maart 2010 - 15:36

    Mam:

    Wow, wat een mooie foto's. En wat een leuke reacties op je mail. Lekker uitrusten nu en maandag ervoor gaan. Komt helemaal goed. XXX

  • 18 Maart 2010 - 17:05

    Jeroen:

    Je hebt toch niet teveel over mij geroddeld met Lisa hoop ik? Ik ben erg benieud hoe het surfen je gaat bevallen. Volgens mij is het water heerlijk warm daar nu. Hmm, warm water en golven.. Dat mis ik wel een beetje nu.. Ik ga zo op een trek door de koude Andes. Het is toch eigenlijk ongelooflijk wat mensen zichzelf vrijwillig aandoen.. ;-) Tot snel! Dikke kus

  • 18 Maart 2010 - 18:42

    O Cor & T Tineke:

    Hoi Lauura, wat een prachtig verhaal, geweldig dat je het gelijk al naar je zin hebt. En dan in Noosaville met al die triatleten........volgend jaar 1/4 tje triatlon ?
    groetjes uit Breezand

  • 18 Maart 2010 - 20:03

    Nathalie:

    Hey lau!!

    Wauw wat maak je toch allemaal weer mee joh! Echt lau he, gelijk contact met iedereen en leuke dingen ondernemen! Top, hieruit kan ik opmaken dat je lekker in je vel zit daar en heerlijk aan het genieten bent! Ik zou dolgraag met je mee willen surfen zeg! Ik kreeg je smsje vandaag en was dus de hele dag aan het werk, jammer! Wil graag met je skypen! Ben benieuwd wat je tussenwoning wordt. En wat je verdere avonturen zijn ;)

    Veel liefs Nat

    ps: je kaart hangt prachtig aan de muur in mijn reiskamertje!!

  • 18 Maart 2010 - 22:01

    Jeroen Spetter:

    Hee Laura! Leuk om al die herkenbare dingen te lezen. Vorig jaar rond deze tijd zat ik ook in Brisbane! Voor je kamertje wordt overigens goed gezorgd;)!
    Have fun! Gr, Jeroen Spetter

  • 19 Maart 2010 - 07:42

    Pap:

    Hi moppie,

    Als ik je verhalen zo lees gaat het prima met je. Had ook niets anders verwacht! En dit is nog maar het begin! Geniet en succes met je stage. We kijken uit naar ons bezoek begin mei.

  • 19 Maart 2010 - 14:39

    Irlen:

    klinkt goed Laura, veel plezier!

  • 20 Maart 2010 - 10:29

    Carla:

    Hallo Laura,
    Wat leuk hè zo'n website!
    Van Gerard van HIB de site gekregen.
    Wat een schitterende dingen zie je allemaal.
    Geniet er maar van!

    Groetjes,
    Carla

  • 20 Maart 2010 - 17:21

    Shan:

    Hee lau,
    Wat zal jij volop aan het genieten zijn met een lekker temperatuurtje. leuk leesverhaal, en ben benieuwd naar het volgende. grappig is dat de vader van hidde ook kunst geschiedenis heeft gestudeerd. ;)
    knuffel uit NH.

  • 20 Maart 2010 - 21:45

    Huub:

    te gek low, great stuff down under. Kom je nog wel een keer terug?? Als ik t zo lees en zie moet ik dat nog zien... ;-)
    Maar we missen je nu al!

  • 24 Maart 2010 - 09:09

    Mazi:

    Jeetje Lau, wat leuk!

    En wat een fantastische foto's!! Echt hartstikke mooi.
    Heel veel plezier.
    x Maas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosaville

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 20051

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: