Happy Hollandday!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu Happy Hollandday!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

Happy Hollandday!!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Mei 2010 | Australië, Sydney

Poeh, ik ben nog aan het bijkomen van afgelopen weekend. Wat een feest!
-besloten een keer niet op chronologische volgorde te gaan vertellen, dit moet echt even eerst- Ik ben de laatste tijd veel met Femke opgetrokken, een Nederlandse meid van 26, uit, jaja, Amsterdam. Ze werkte in het hostel en surft, dus veel samen gesurft. En op een goede dag lagen we op het strand en beseften we ons dat we het feest van het jaar in Amsterdam gaan missen: Koninginnedag! Toch best wel jammer ondanks dat we in zo’n mooi land zitten, dus wat bedachten we: we halen gewoon de Koninginnedag hiernaartoe!
Zo gezegd, zo gedaan. Na vele voorbereidingen hadden we voor de middag een BBQ boot gehuurd waar we met 12 man (helaas doen ze hier niet aan veelste volle boten met veelste harde muziek…) een feestje konden gaan bouwen. We hadden iedereen verteld dat ze iets oranjes of wits aan moesten doen. Dus daar gingen we, leuke mensen, eten, drank en lekkere muziek. De term ‘Happy Hollandday’ werd luid over de rivier geroepen, in allerlei accenten!Wat een leuke herinnering. Heel anders dan Amsterdam maar toch ook zo leuk! In zo’n mooie omgeving (zie foto’s)!
Na dit inkomertje hadden we nog een leuk feestje in het hostel. De eigenaar had gehoord van onze plannen en wilde ons wel sponsoren. We kregen geld van hem om oranje attributen te kopen en toverden het hostel in oranje sferen, inclusief (veel) gratis punch voor iedereen. Omdat het Femkes laatste avond was en we zo’n leuk feestje hadden georganiseerd, mochten we ook nog eens drinken wat we wilden de hele avond (met resultaat…). Het was echt een geslaagd feest en voor ik het wist had ik een rij met mensen die een Nederlandse vlag op hun gezicht getekend wilde hebben. Als het niet lukt met de Fysiotherapie, word ik denk ik vlaggentekenaar!
Ik ga verder niet heel diep in op alle details, het was een erg mooie avond met veel leuke en gekke momenten, laten we het daar op houden!

Verder, heb ik natuurlijk nog meer meegemaakt! Vorig weekend was namelijk ook superleuk. Vrijdagavond wilden we naar de outside movies. Dus, met een te volle auto richting Eumundi gereden. Een tas vol met hapjes en wijn achterin. Komen we daar aan, is de film afgelast! Toen hebben we maar een dichtbij gelegen park opgezocht waar we alsnog een goede avond hebben gehad. De dagen erop (lang weekend) bestonden uit surfen met goede golven. En vandaag had ik ook alweer zo’n goede dag. Ik heb een golf gepakt die over 2 points ging. De ene plaats had ik ‘m, om helemaal tot Main Beach te surfen. Echt, zo gaaf! Wil nu wel wat hogere golven gaan pakken en proberen heen en weer te lopen op mijn board, maar dat is nog behoorlijk lastig!
Maar goed, waar was ik gebleven? Vorig weekend dus. Omdat ik maandag vrij was wilde ik wat leuks doen. Ik heb samen met Femke de ‘Everglades Tour’ gedaan. Op een boot door supermooie natuur varen. Echt heel erg mooi, het water daar was pH-graad 7, dus heel neutraal. Mooie beesten gezien, veel leguanen en bijzondere vogels. En we hadden zelfs een goede kans om hamerhaaien uit het water te zien springen, het schijnt er vol van te zitten. Leek me best leuk, aangezien ik toen veilig in de boot zat, maar helaas. En over haaien gesproken, ze zitten hier dus echt hè. Paar mensen hebben ze al gezien. Ze schijnen niets te doen, is maar een aanval of iets per jaar, maar toch!!! Ik hoop heel erg dat ik er niet een zie als ik op mijn board lig! Wat ik wel veel heb gezien zijn: dolfijnen! Die ‘surfen’ dus naast je in de golven, heel bijzonder, en je kunt ze nog beter zien vanaf het strand, tussen alle surfers door.

Ik heb dus weer 2 mooie weekenden gehad! Nu zullen jullie je wel afvragen, loopt ze ook nog stage?! Nou jawel hoor… En dat bevalt goed! Ben lekker veel zelf aan het behandelen en heb echt het idee dat ik aan het verbeteren ben. Heb laatst een soort van ¼ evaluatie gehad. Het is mijn laatste stage en ik wil het graag goed doen. Maude was erg tevreden. Leuk om te horen. Kan het ook echt met haar vinden, wat zo’n verschil maakt volgens mij. Erg leuk dus. Helaas is Mirthe door naar haar 2e stage, ik ben dus nu de enige stagiair. Wat wel betekent dat ik ook wat meer tijd met Peter door kan brengen. Ik ben erg benieuwd. Zie er wel een klein beetje tegenop want hij legt de lat behoorlijk hoog. Maar ook wel weer heel goed voor mij, leer ik veel (op verschillende vlakken)! Morgen begin ik weer aan een kleine week stage en als die af is, zit ik gewoon al halverwege. De tijd vliegt echt voorbij.
Maar ik ga een leuke tijd tegemoet want mijn ouders zijn in het land! Ze zijn op het moment in Cairns en ik vlieg vrijdag naar Mackay toe om ze daar te ontmoeten. We zullen dan vanaf daar langzaam richting Noosa rijden en dan kan ik ze laten zien hoe ik hier nu woon en ze misschien wel op een surfplank krijgen (he pap?). Heb echt heel veel zin om ze te zien!!

Volgende keer waarschijnlijk dus een uitgebreid verhaal over de rest van Australië. Want jaja, ik ga Noosa dus voor een week verlaten, haha, wie had dat ooit gedacht ;-)

Tot de volgende update!
Foto’s zijn nog steeds te vinden op: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaNoosa02#

En nog een leuke tip: http://www.jeroenberkhout.waarbenjij.nu/ een erg mooi verslag van Jeroen, over hoe de jungle nou werkelijk is ;-) Gaan wij het toch ook nog proberen Nat?

  • 03 Mei 2010 - 22:28

    Gerda:

    Hey Laura,
    Wat een leuk verhaal weer. En je hebt goed aan Holland promotie gedaan! De foto's zien er heel gezellig en vrolijk uit.
    Doe je ouders de hartelijke groeten van mij! Veel liefs,
    Gerda

  • 04 Mei 2010 - 04:27

    Jeroen:

    Ik wou dat ik zo´n mooie koninginnedag had gehad!! Kus uit Cusco

  • 04 Mei 2010 - 08:02

    Frank:

    Hey Laura,

    Wat een leven heb je daar! Al dat surfen helpt vast enorm als je weer op IJburg komt windsurfen. Maar dan zal je die mooie omgeving wel missen, prachtige foto's! Groet, ook aan je ouders, Frank

  • 04 Mei 2010 - 08:25

    Monique:

    Hoi Laura,

    Wat geniet je daar zeg, het klnkt allemaal heel erg leuk.
    Het is net één grote vakantie, maar gelukkig gaat het met je stage ook goed, wat natuurlijk wel heel belangrijk is.
    En nog even en dan zie je je ouders.
    Kunnen jullie later samen lekker kletsen over jullie ervaringen daar in het verre land.
    Groetjes aan je vader en moeder hoor.
    Geniet er maar lekker van.

    groetjes Monique

  • 04 Mei 2010 - 19:40

    Shan:

    dag lau,
    wat gaaf tussen de dolfijnen zwemmen en surfen.
    esmee ken ik wel. wat grappig dat zij daar ook is! :D
    en wat leuk dat jullie daar nog aan denken: queensday haha. geweldig allemaal om weer te lezen. ik ben weer up to date en we gaan snel zitten voor een skipe. groetjes aan je ouders en nog veel plezier.
    x-x-x

  • 05 Mei 2010 - 21:33

    Heleen (van Frank):

    klinkt weer helemaal goed Laura! geniet! en veel plezier met je ouders ook zo meteen x heleen

  • 06 Mei 2010 - 09:16

    Nathalie:

    Hey lau!

    Mooie verhalen weer hoor! Veel had ik natuurlijk al gehoord van je via skype. Maarre haaien...?? Aaaahh!! Moet er niet aan denken! Dolfijntjes zijn wel weer erg leuk! Ik was gister in makkum en zag 'onze' surfschool, waar het allemaal begonnen is. Kreeg gelijk de kriebels. Alleen is het hier nog wat aan de koude kant. Erg leuk dat je ouders jouw kant opkomen. Lekker bijkletsen en de rest van australie bekijken. Veel plezier!!!

    XXXnat

  • 06 Mei 2010 - 09:18

    Nathalie:

    By the way: de jungle gaan we zeker proberen lau, we laten ons niet kennen haha! Alleen hou ik niet van kriebelende beestjes met 8 poten.... :( Zal af en toe een gilletje geven denk ik haha

  • 07 Mei 2010 - 12:13

    Gabi En Jan :

    beste laura,
    wij denken an je...groete

  • 10 Mei 2010 - 19:16

    Romy:

    Laura Laura wat een verhalen! Kdag naar Australie halen, echt wat voor jou! Fotos zijn erg mooi!!!

    En surfen tussen de dolfijnen, wow hoe gaaf! Haaien zijn natuurlijk wat minder haha!

    Top dat het zo goed gaat op je stage. Ik ben zelf net terug van vakantie dus mail je later nog even :)

    Liefs Romy

  • 20 Mei 2010 - 06:14

    Mam:

    Verhaal had ik lekker live gehoord. Foto's mooi.Volgens mij zat er een foto vanaf het water van onze camping in Noosa bij. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 20052

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: