So this is Australia?!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu So this is Australia?!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

So this is Australia?!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 April 2010 | Australië, Sydney

Alweer 2 weken geleden dat ik een stukje heb geschreven en wat heb ik een hoop gedaan! Kijken of dit de hele tijd zo door blijft gaan: om de 2 weken een verhaaltje met allemaal kleine avonturen ;-)

Ik heb 2 korte werkweken achter de rug gehad. De eerste was de week van goede vrijdag en de tweede de week van 2e paasdag. Afgelopen week weer een volle week en dat was even wennen! Maar, gelukkig komen er binnenkort alweer 2 korte werkweken aan: de verjaardag van de koningin en ‘Liberal Day’, Bevrijdingsdag in Australië.
Ik heb nu 4 weken stage achter de rug en de tijd vliegt echt voorbij. Heb het nog steeds erg naar mijn zin. Peter is op vakantie maar als hij terug komt zal ik ook wat meer tijd met hem doorbrengen. Nu vooral nog met Maude, maar dat is prima! Ze weet veel en ik kan alles vragen. En elke avond zit ik nog steeds braaf dingen op te zoeken of uit te werken, ik houd het aardig vol! Behandel nu ook al een paar eigen patiënten en merk echt dat ik vooruitgang boek. Ik voel nu echt wat ik moet voelen en alles is hier zoveel uitgebreider. In plaats van ‘even een mobilisatie doen’, leer ik nu echt wat ik voel en waarom. Stel een beweging is beperkt, wat wil je dan verbeteren, hoe, in welke mate, wat voel je, met dit soort vragen ben ik continu bezig, echt heel goed voor mij! Anamnese gaat inmiddels prima, de taal heb ik nu wel onder de knie. Dat gaat zo snel! Ik babbel er lekker op los, in het engels-australisch. Heb zelfs al het idee dat ik bepaalde typische woordjes overneem.

Goed, mijn afgelopen fantastische weekend! Na het weekend daarvoor 4 dagen te hebben gesurft dacht ik dat het tijd werd om eens iets te zien buiten Noosa. Er waren plannen om naar de Kondalillah Falls te gaan en ik werd meegevraagd. Dus, was ik zaterdag om 10u in het hostel om samen met Kavey, Hayley, Mark, Phil en Nate in de auto van Kavey ons eerste tripje te maken.
Ik was toen 3 weken in Noosa en had nog niets buiten Noosa gezien behalve het busritje van Brisbane naar Noosa. Maar, het kan nog erger: de rest werkt hier al een paar maanden en voor hen ging er ook een wereld open. Want was is Noosa niet-Australisch vergeleken met de rest van Australie! We passeerden prachtige valleien, oude dorpjes met maar een paar huizen en een plaatselijke pub en alles was zo groen! Onderweg een paar keer gestopt om naar het uitzicht te kijken en onze benen te strekken (met zijn zessen in een kleine auto was best krap..). ,,So this is Australia?!’’
Uiteindelijk arriveerden we bij het National Park van de Kondalillah Falls. Een park gelegen in het regenwoud met een waterval van 18 meter en een Rock Pool. We besloten eerst even af te koelen in de Rock Pool en daarna een wandeling te gaan maken. En in het halfuur dat we liepen om bij de Rock Pool te komen, hadden we al grote leguaan gezien. Ik vond hem in ieder geval vrij groot, maar ze schijnen nog veel groter te worden..
De Rock Pool was een natuurlijk meertje boven op een berg waar een kleine waterval in uitkwam. Superkoud smeltwater maar heerlijke verkoeling op zo’n warme dag. Er hing ook een touw aan een boom waar je je vanaf kon laten vallen. Natuurlijk wilde ik mezelf niet laten kennen en dus beklom ik de rotsen om mezelf te laten vallen. Maar toen ik eenmaal naar boven was geklauterd, wilde ik eigenlijk niet meer! Haha, dat heb ik dus altijd he! Maar toch maar in het water geslingerd en het was supervet! En koud ;-)
Na deze verkoelende start aan de wandeling begonnen. Prachtig. Ik had nog nooit lianen gezien en die hingen hier overal En die dingen zijn echt supersterk, heb er zelfs nog even op geschommeld (en hij brak niet!). Na een uurtje kwamen we beneden bij de waterval en hij was inderdaad behoorlijk hoog en mooi (zie foto). Na dit gezien te hebben besloten we weer naar de auto te gaan. Nog een halfuur alleen maar klimmen (en mijn eerste slang gezien!) en uiteindelijk kwam iedereen helemaal bezweet aan. Phil droop gewoon! Onzelf getrakteerd op een ijsje onderweg en uiteindelijk allemaal in slaap gevallen achterin de auto, voldaan van een supermooie dag met geweldige mensen.
’s Avonds ons verhaal nog even naverteld op het strand. Nate had een gitaar, een paar meiden hadden waxinelichtjes meegenomen, het was een heel gezellige boel!

En dan denk je dus dat een weekend als dit niet kan worden overtroffen. Nou, geen probleem hoor!
Gisterochtend werd ik om 10 uur opgehaald door Maude om samen met haar en Mirthe naar de Eumandi Markets te gaan. Eumandi is echt een leuk plaatsje. Het is alsof je in een oud cowboy plaatsje belandt. En samen met de volksmuziek op de markt en alle cowboy hoeden die daar rondlopen, maakt het het plaatje helemaal compleet. Even lekker rondgeslenterd en sfeer geproefd, ik ga hier nog wel eens terugkomen! Waar ik nog het meest om moest lachen in dit plaatsje is de ‘Christmas Store’ die ze hier hebben. Ontzettend populair: iedereen kan hier het hele jaar door attributen voor in de kerstboom kopen. Als je de winkel binnenkomt hoor je de vrolijke kerstmuziek al en ruik je de typische kerstgebakjes. Gekke Australiërs… ze hebben niet eens sneeuw met kerst!
Ook ben ik gister weer eens het water opgegaan. Voor 2 weken waren de golven echt waardeloos en afgelopen week, op de middagen dat ik vrij was, goot het van de regen. Het regenseizoen zou al afgelopen moeten zijn maar toch niet helemaal…
Gelukkig was het gistermiddag aardig droog en dus liep ik weer naar het strand met het board onder mijn arm. De laatste keer dat ik had gesurft ging het goed, maar het was nu 2 weken geleden.. Ik was heel benieuwd hoe het me zou vergaan. Maar de golven waren perfect en het ging zo ontzettend goed! Heb het idee dat ik nu echt naar de volgende stap ben gegaan. Sta met gemak op mijn board en in plaats van eerst op mijn knieën te gaan en dan te gaan staan, spring ik nu in een keer naar stand. En ik kan sturen! Echt, ik ben weer helemaal verslaafd geraakt. Zo gaaf als het zo goed gaat. Heb 5 uur in het water gelegen en op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer. Ik trilde van de vermoeidheid, tijd om het water uit te gaan. Wat een topdagje! Afgesloten met een stapavondje met Mirthe in ‘The Rock’ en nu tevreden en voldaan mijn verhaal met jullie delen. Ik geniet!!!

Hoop dat alles met jullie back home goed gaat!
Hopelijk heb ik over 2 weken weer een mooi verhaal te vertellen :)

Voor foto's zie: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaNoosa02#, onder de andere foto's.

  • 18 April 2010 - 07:09

    Huub:

    Super, klinkt heerlijk allemaal.
    Hier gaat ook alles top, het is inmiddels echt lekker lente (schrijf dit om 9 uur op het terras). Gisteren leuk etentje gehad met vrienden, vandaag naar de dierentuin/ apenheul met de kids en klussen in ons nieuwe pand in A'foort. We zijn wel erg druk deze weken, maar wel alleen maar leuke dingen. En over 2 weekjes vakantie, met tijd om alle boeken te lezen die op een stapel liggen te wachten....
    dikke zoen! ook v wien en de kids

  • 18 April 2010 - 07:09

    Kirsten:

    Wauw, weer veel supermooie dingen gezien en gedaan dus. Vooral op dat surfen ben ik zo jaloers, echt zo gaaf! Nog 2 weekjes en dan zitten we weer op dezelfde wereldhelft ;)

  • 18 April 2010 - 07:29

    Gabi En Jan :

    beste laura, dankje, geniet verder....groete

  • 18 April 2010 - 08:28

    Nathalie:

    ha die lau!

    leuk om je verhaal weer te lezen! Ik moest zo lachen om die kerstwinkel! Ik wilde je bijna niet geloven, totdat ik je foto's zag haha. En zag ik nou een winkel met heerlijke bonbons? Dat zou mijn winkeltje wezen ;) Top dat het surfen zo goed gaat, kan je het mij over een paar maanden leren!

    X en een dikke knuffel!!

  • 18 April 2010 - 09:50

    Gerda:

    Lieve Laura,
    Heel erg leuk en inspirerend om je stukjes te lezen! Wat een goede combinatie: werken/leren en genieten/ontdekken. En je hebt een prachtige zelf-reflectie. Vorige keer was ik ook echt onder de indruk van de plek waar je zit, onvoorstelbaar mooi. Ga zo door en be merry! Veel liefs, ook van Ruud.
    Gerda

  • 18 April 2010 - 11:12

    Ryanne:

    Hey Lau, mn reacties worden een beetje eentonig: maar wat een prachtige foto's weer. Je bent nog steeds super enthousiast dus dat is top. Vet leuk dat je nu ook echt tripjes aan het maken bent:D Je wil natuurlijk wel meer van het land zien als je er eenmaal bent. Die foto's bij het water en de lianen zijn echt indrukwekkend. Zoiets kom je hier gewoon niet tegen.
    Schat, geniet er lekker van! (maar zo te zien doe je dat wel:))
    Liefs

  • 18 April 2010 - 12:41

    Romy:

    Jeetje Lau!

    Ten eerste wat ben je asociaal bruin!!! Lekker hoor!

    En wat een mooie fotos en verhalen weer! Ben echt zo jaloers als ik ze zie en lees! Ben blij dat je je goed voelt en alles zo lekker gaat!

    Geniet ervan en we mailen!

    Liefs

  • 18 April 2010 - 13:21

    Cora:

    Hoi Laura,

    Zo te lezen verveel jij je echt niet :)fantastisch deze ervaring, geniet ervan.

    Groetjes van Paul en Cora en de jongens.

  • 18 April 2010 - 16:15

    Mam:

    Leuk verhaal. Eumandi had ik ook op mijn lijstje staan. Geniet maar lekker verder. Tot 'skypes'. Kus.

  • 18 April 2010 - 17:57

    Joyce:

    Hi Laura,

    Wat een indrukwekkend verslag van je reis tot nu toe. Knap dat je je alles zo snel eigen hebt gemaakt.
    Lijkt me een geweldige ervaring die stage in Australie. En de foto's zijn prachtig.
    Geniet er maar lekker van!
    Liefs en groetjes uit Den Haag, ook van Peter en Jill
    Take care and stay safe!

  • 19 April 2010 - 07:59

    Monique:

    Lieve Laura,

    Je geniet er echt van he.
    Gelukkig gaat het met je stage goed, maar wat je er allemaal nog naast doet is ook fantastisch.
    Ik heb gisteren met mijn vriendin de narcissentocht gelopen bij jullie in Anna-Paulowna.
    Het is hier schitterend weer en iedereen is al behoorlijkt verkleurd.
    Heel veel sucses hoor met alles.
    groetjes van ons allemaal.

  • 20 April 2010 - 10:29

    Pap:

    Hi meiske,

    We zijn trots op je!
    Volgens mij haal je op deze manier het maximale uit deze trip. Klasse!

    Mooie foto's trouwens.

    We kijken er naar uit om het volgende weken ook allemaal zelf te zien/ervaren.

    Kus en tot gauw.

  • 23 April 2010 - 14:06

    Ingrid:

    Ooh k vind het zoo leuk om je verhalen te lezen!
    k ben egt jaloers!
    Hoe gaat t surfen? kan je het al goed:P?

    ~X~

  • 25 April 2010 - 21:57

    Jeroen:

    Hee surfchickie van me! Dat de kreet ´So this is Australia?!´ nog maar vaak uit je mond mag worden gehoord. Australia is zo´n mooi land en heeft zo veel te bieden.. Dikke kus uit het veel te warme San Ignacio.


  • 04 Mei 2010 - 19:21

    Shan:

    hee lau,
    ik heb vakantie! :) dus lees nu je mooie avonturen weer. practig lau! volgens mij wil jij nooit meer terug. of mis je ned wel een beetje?

    knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 20054

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: