Surf, surf, surf... :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu Surf, surf, surf... :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Zwieten - WaarBenJij.nu

Surf, surf, surf... :-)

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 April 2010 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer! En waar moet ik beginnen...

Om jullie niet langer in spanning te houden over mijn erg moeilijke keuze: ik heb toch besloten om aan de rand van het regenwoud te blijven wonen. Supermooi en ik vind er steeds meer rust. Wat me in het begin juist afschrikte, ik ben helemaal niet gewend zo op mezelf te zijn. Maar, na een heel fijne peptalk van Jeroen,voel ik me er steeds beter bij. Er zijn zoveel mensen die een moord zouden doen om te verblijven waar ik nu zit. En, ik wil nu dus eigenlijk ook niet meer weg... Het is goed voor mn stage ook, want elke avond zit braaf mijn aantekeningen uit te werken en allerlei dingen op te zoeken. Voor een beetje ontspanning ben ik weer lekker aan het hardlopen, door het national park wat zeker niet verkeerd is! En als ik gezelligheid wil, ga ik naar het strand waar de mensen zijn of naar Halse's, hierover later meer...

Want eerst ga ik jullie wat meer vertellen over mijn stage. Man wat is het niveau hier goed. Zoveel beter dan in Nederland... Iedereen zit hier zo goed in hun stof, anders red je de opleiding gewoon niet. Ik moet zeggen dat dat bij ons ietsje anders is, je komt al snel ergens mee weg. Hier dus niet. Ik kom er nu ook achter dat ik zelf nog zooooooooveel dingen moet bijspijkeren. De simpelste dingen die ik ooit een keer gelezen heb maar die gewoon niet zijn blijven hangen. Ik word hier zeker gemotiveerd, vet goed en vet leuk. Ik heb vooral met Maude gewerkt, praat nog steeds erg veel, maar erg leuke meid. Ze vindt dat ik het goed doe en mijn taal gaat ook al steeds beter. Ongelooflijk hoe snel ik het weer oppak sinds Engeland. Sommige patienten vragen niet eens meer waar ik mijn accent vandaan heb! De rapportages blijven wel lastig. Ten eerste onthouden wat je gezien hebt (alles werkt hier nog met oude kaartsystemen), ten tweede het vertalen, en ten derde dan ook nog alle leuke afkortingen die ze hebben verzonnen gebruiken! Maar, het gaat de goede kant op. Ok, dat is dus Maude. Dan heb je Anthony, die zelf nog erg zoekende is, bij hem zal ik niet veel tijd doorbrengen. En dan de big boss Peter. Hij is zo goed! Klinisch redeneren vooral dus dat ga ik mooi nog beter leren. Ik voel me alleen wel soms zo dom bij hem! Juist omdat hij dus zoveel weet... Even wennen dus. Maar ook goed voor mij om daarmee om te leren gaan. Hij is een vrij overheersend persoon dus ik moet mijn mannetje wel staan!
Verder is de fysiotherapie wel wat anders. Ze besteden hier veel meer tijd aan een echt goede behandeling en sluiten alles meteen af die behandeling. Zodat ze niet aan het einde van de dag met onafgemaakt werk zitten. Goede zaak. Ze doen veel met masseren maar wel heel doelgericht. Altijd samen met mobilisaties en een oefenprogramma voor thuis. Mijn handen worden dus weer vrij sterk van al dat 'kneden'.
En een keer per week ga ik naar het zwembad om daar de 'hydrotherapy' te geven. Interessant om te doen. Allemaal verschillende patienten, schouders, knieen, heupen, ruggen... probeer daar dan maar eens een programma van te maken wat voor iedereen nuttig is!

Ik sla waarschijnlijk wel wat dingen over wat betreft de stage maar deze zullen in de volgende blogjes wel ter sprake komen. Want ik heb nog zoveel meer te vertellen!!!

Afgelopen weekend naar Jonathan (buurjongen) gelopen met de vraag wanneer hij me wil leren surfen. Hij had al gezegd binnenkort maar ik werd een beetje ongeduldig en wilde nu wel eens het water op! Hij had geen tijd maar ik heb wel zijn surfboard meegekregen. Vet mooi board, classic malibu, long board. Want dat is wat ze hier doen. De golven zijn net iets te traag voor shortboarden dus iedereen noemt Noosa 'longboard paradise'. And so it is!
Goed, ik dus met mn plank naar zee. Geen les gehad, ik dacht ik zoek het zelf wel even uit. Nou, dat is iets makkelijker gezegd dan gedaan kan ik je vertellen. Maar een beetje om me heen gekeken hoe anderen het doen en toch wat geprobeerd. En toen ontmoette ik Phil, engelse jongen. Hij heeft me wat tips gegeven en het ging steeds beter! Via hem nog allemaal andere gasten (weinig meiden in het water..) ontmoet en elke keer krijg ik weer een betere tip. Na heel veel geprobeer: te vroeg opstaan, te ver achter op mijn board liggen, te zwakke golf, etc etc, had ik gisteren een topdag! Kwam Jonathan tegen in het water en hij heeft me eindelijk de lang beloofde les gegeven. Heeft me een paar keer goed afgezet waardoor ik snelheid had en kon staan! Jahoor, en vervolgens stond ik alleen maar! Echt zo kicken! Later ging hij weg dus moest ik zelf weer inpeddelen, maar het bleef gelukkig goed gaan. Ruim 4 uur achter elkaar in het water gelegen en goed voldaan de kant bereikt. Op het strand lekker een biertje gedronken (wat illegaal is hier, geen alcohol in de buitenlucht, belachelijk in zo'n chill land als australie...) met het vaste surfgroepje. Want naast Phil allemaal andere mensen in het water ontmoet. Je begint vanzelf te kletsen zo wachtend op een goede golf! Ik ben zo blij dat ik zulke gezellige mensen om me heen heb nu!

Het begon allemaal met een erg goede grap. Phil vroeg wat ik hier deed dus ik mijn verhaal uitleggen over mijn stage. An internship physiotherapie. Goed, Phil verstond dus Fish Therapy. Dus de volgende dag wisten nog meer mensen dat ik 'fish therapy' deed en ze vonden het allemaal erg interessant. Totdat ik vertelde dat ik dus iets heel anders deed! Keihard gelachen om dit mooie grapje. Ik sta dus voortaan bekend als de local fish therapist in Noosa. Helemaal vanuit NL gekomen om al die zielige vissen hier te helpen... Maarja goede zet want iedereen wilde wel even met die 'fish therapist' kletsen. Ik werd uitgenodigd om 's avonds een keer naar het hostel (Halse Lodge) te komen want alle mensen die ik tijdens het surfen had ontmoet zouden daar zijn. Dus zaterdag maar even wezen kijken, met Esmay, dochter van collega van mijn moeder die hier toevallig was. Even wat gedronken en toen in het hostel wat gegeten. En we vielen meteen met onze neus in de boter want er was een introductiemeeting met lekkere drankjes. Wij mochten ook wel komen. Altijd leuk! Er zijn veel mensen die in het hostel werken voor kost en inwoning. Sommige van hen blijven dus ook voor een paar weken tot maanden. Ik heb nu de 'vaste' mensen van het hostel leren kennen en het zijn echte gezelligerds. Wat amerikanen, scandinaven, een australier, een fins meisje en ook een nederlands meisje. Ze werken 's ochtends in het hostel en overdag surfen ze. Ik kom ze dus elke dag tegen. Veel leuker dan al die backpackers die even blijven en dan de volgende dag alweer vertrekken.
En volgend weekend gaan we misschien zelfs een tripje maken naar de watervallen die hier vlakbij liggen! Want ja, ik zit in Australie op een plek, maar wil veel meer zien! Al is het moeilijk een evenwicht te vinden tussen surfen en leuke dingen doen. Als er goede golven zijn...

Wat een leven he, dit was het beste paasweekend ever! 4 dagen vrij en alleen maar in het water gelegen met supertoffe mensen om me heen! Ik begin hier echt mijn draai te vinden nu zeg, het is gewoon een paradijs hier zo mooi.

Ik stop er maar weer eens mee, zal jullie niet al te jaloers maken. Alhoewel, in NL komt het zonnetje ook weer steeds vaker door he?

Voor foto's check: http://picasaweb.google.com/lauravanzwieten/AustraliaNoosa#

ps. Ik woon dan wel in het regenwoud wat fantastisch is. Maarja, er zitten hier ook beestjes. Slangen, hagedissen, spinnen. Ahhhhhh! Gelukkig nog geen slang gezien maar gister wel een vet grote zwarte spin. Ik wist niet of ie giftig was ofzo, dus ik naar John vragen. Kwamen we beneden, was ie weg! Gelukkig was de kat van zn dochter hier dit weekend en die heeft wat tijd in mijn badkamer doorgebracht, dus hopelijk... is de spin inmiddels weg. Anders vind ik hem misschien van de week in mijn bed ofzo...

  • 05 April 2010 - 11:20

    Romy:

    Heeee Vistherapeut!!!!

    Haha je hebt me al jaloers gemaakt hoor!! Echt zo leuk om dit te lezen! Surfen lijkt mij ook supertof!!!!!! En met je stage komt het zo te horen ook helemaal goed, echt fijn dat het niveau zo hoog ligt, dan kom je er helemaal sterk weer uit!!!!!

    Lau geniet van alles! Ik ga je fotos bekijken!

    Liefs Romy

  • 05 April 2010 - 11:27

    Mam:

    Ben ik lekker de eerste die reageert. Kus.

  • 05 April 2010 - 11:27

    Mam:

    Toch niet

  • 05 April 2010 - 11:45

    Ryanne:

    Wauw Laura! Net even de foto´s bekeken, had die van Peru ook nog niet gezien. Jaloeeeers! Echt geweldige foto´s:D je hebt er ook wel oog voor, alles is mooi op de gevoelige plaat vastgelegd. Maar de Australië foto's en verhaal zijn ook te benijden hoor:) Je leert er zo te lezen superveel, en kan in het weekend lekker surfen in de zon. Super dat je nu ook nog leuke mensen hebt ontmoet. Klinkt alsof je het daar nu al super naar je zin hebt. Wacht met smart op de volgende verhalen en foto's:D
    Kusje

  • 05 April 2010 - 12:09

    Nathalie:

    Hey lau!!

    Wat een leuk stukje is dit toch weer. Ik heb je film bekeken van je huissie....WAUW!! Dat ziet er echt mooi uit, je zit midden in de jungle! Ga je nog meer filmpjes maken? Jammer dat het skypen net niet zo lukte, we proberen het gewoon van de week nog eens!

    Dikke kus nat

  • 05 April 2010 - 12:11

    Lisanne:

    Hey Lau! Ik heb mezelf even bijgelezen en fotos gekeken, klinkt en ziet er allemaal super uit! En wat woon je mooi zeg! Kan me voorstellen dat je het eerst een beetje saai vond, maar het lijkt me inderdaad ook wel erg rustgevend, vooral na een drukke dag vol werken of op het water liggen. Super dat je al zo lekker aant surfen bent! En je lijkt wel een beetje op mij, met je lange verhalen, maar ik geloof dat ik je nog versla ook ;) Maar ik vind het alleen maar leuk om allemaal te lezen! Dus blij zo doorgaan en geniet! xx

  • 05 April 2010 - 12:43

    Leonie:

    Wow Lau echt super mooi, heb even je filmpje bekeken!! Echt top, begrijp helemaal dat je daar niet meer weg wil!!
    Super dat je het zo naar je zin hebt! We moeten snel even skypen!!
    Kus Leonie

  • 05 April 2010 - 13:53

    Els:

    Hoi Laura
    Wat een belevenissen allemaal en wat een leuke mensen ontmoet je op deze manier.
    Groot gelijk dat je bij John blijft(leert hij misschien wat te zeggen voor de camera)
    Lijkt me heerlijk om na een dag hard werken in dit paradijsje terug te komen.
    En dan ook nog surfen en met je neus in de boter vallen voor een introductiemeeting!
    Wat een leven.
    Zo te horen ga je ook nog heeeeeeel veel leren daar en niet alleen met vissen.

    Dikke kus

  • 05 April 2010 - 15:27

    Rick&Irma:

    Hoi Laura,

    Wat een super vette (om in jouw taalgebruik te blijven) belevenissen daar down-under. Wij lezen je verhalen hier met ontzettend veel interesse en vinden het ontzettend stoer wat je daar allemaal onderneemt. Zo te lezen leer je daar gigantisch veel, niet alleen op medisch gebied, maar ook op sociaal gebied. En dan natuurlijk dat surfen....dat is helemaal te gek en om echt jaloers op te worden. Geniet nog volop zou ik zeggen en wij blijven je volgen.

    Groeten uit Houten.

  • 05 April 2010 - 18:13

    Melissa:

    Hoi Lau!
    Leuk zeg, je verhalen weer te lezen met die mooie foto's erbij! Echt leuk waar je woont, letterlijk in de jungle, en een paasweekend lang surfen moet ook geweldig zijn! Ook fijn dat ze zo goed zijn in die praktijk, en dat je zo gemotiveerd wordt meer te leren! Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen! X Melissa

  • 05 April 2010 - 19:43

    Kelly:

    Lau,

    Wat een superverhaal weer. Ook echt een hele mooie locatie waar je zit!! En dan ook nog zo veel leuks te doen. Om jaloers op te worden.. Zo te horen voel je je ook al helemaal thuis en heb je al veel mensen leren kennen. Stage klinkt ook heel interessant, volgens mij kom je als een volleerd physiotherapeut terug!

    Xx

  • 06 April 2010 - 05:33

    Romy:

    Lau, volgens mij zie ik daar Ismay of Esmee, een meisje uit AP op je foto???????????????

    xxxx

  • 10 April 2010 - 18:06

    Jeroen:

    He lief,

    Ben vet trots op je dat je zo´n paradijsje hebt gecreeerd voor je zelf.
    Keep on surfin´, maar wordt niet beter dan ik aub..

    DIKKE KUS

  • 10 April 2010 - 18:18

    Angela:

    Heeeerlijk lau!!! Fijn dat je wat gezellige mensen hebt ontmoet! :-D

    Dikke kusjes

  • 11 April 2010 - 10:58

    Desiree:

    Hey Lau,
    Vet tof dat je dit allemaal doet! en mooi dat je je nu wat beter voelt daar! have fun!
    Groetjes Desiree

  • 05 Mei 2010 - 10:34

    Esmay:

    Haha, grappig hoe het Romy lukt mijn naam tot 2 keer toe verkeerd te spellen, ;-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage Down Under!

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2010

Zeilen op Kiana en tochtje in Gus, the looove bus

11 Juli 2010

Ultieme vakantie gevoel

18 Juni 2010

Paradise no. 2

02 Juni 2010

De buren!

16 Mei 2010

On the road
Laura

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 20057

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 11 Augustus 2014

En nu eindelijk samen: Centraal Amerika

27 Juli 2010 - 15 September 2010

Verkennen van Zuid-Oost Azie met Nathalie

12 Maart 2010 - 27 Juli 2010

Stage Down Under!

Landen bezocht: